2013. aug. 30.

fun facts

Amíg nincs időm hosszabban írni, kis viccesek innen.

Sajnos ezt sem tudtam még lefényképezni, de ténynek sem utolsó: itt a gender finomhangolással nem lacafacáznak, külön van kisfiú (kék) és kislány (rózsaszín) kindertojás.

Korábban is hallottam, csak mikor otthon halkan mondtam, nem hitték el nekem, hogy itt kötelező szavazni. Szabad választások vannak, több párt, lehet üreset is szavazni, de kötelező elmenni. Aki nem megy és nem tudja a távollétet igazolni, attól megvonják a kilépés lehetőségét az országból (nem kap útlevelet), nem pályázhat állami (közalkalmazott, -tisztviselő, régiós és szövetségi szintű) állásokra (ami mindenkinek az álma, jól fizet, iszonyú nehéz kirúgni bárkit). (innen üzenem I.A. közéleti személyiség - fővezérnek, hogy nekem általában igazam van)

Még társadalom: a kormánynak naponta van egy órás műsora, a voz do Brasil (Brazília hangja), amit minden csatorna kötelezően ad ebben az idősávban.

Antrófact (hiedelmek): a brazil nők nem szokják a bugyijaikat mosógépben mosni, inkább a zuhanyzóban, fürdés közben kimossák azt is. Az eddigi magyarázat az, hogy nem szeretik, ha mások hozzányúlnak ehhez az intim ruhadarabhoz (mert ugye a brazil nőknek van bejárónőjük, aki a mosást berakja), de itt még nem teljes a kép szerintem.

Egy kis utca: a házszámozás rendszerének megfejtése családonként eltérő. Van, aki szerint van páros-páratlan oldal (ez nagyrészt van, de nem mindig), mások szerint párhuzamos rendszerek vannak, a legrégebbi sorszámozástól kezdve a páros páratlan és az alap brazil káosz keveredése, megint mások szerint méterenkénti számozás van, ezért következhet a 64 után rögtön a 88. Én iszonyúan igyekszem, de még nem találtam meg a rendszert. A megfejtés talán a csomópontokban való gondolkodás, mert a házaknak a számok mellett legtöbbször nevük is van, lehet, hogy ez a fontosabb infó a helyieknek. Csakhát ugye odatalálni valahova nem csak a házszámok randomitása miatt teljesen esélytelen, az is nehezít, hogy az utcanevek sarkonként vannak csak kiírva, ha egyáltalán, kisebb utcáknál az sem nagyon. A favelláról nyilván nem is beszélek (kb. hetente rajzolnak új térképet a szocmunkások), illetve majd külön.

Autók a tenger felé: hetek óta figyelem, hogy az óriási lépcsős, magasított, menő autók rengetegében mennyi bogárhátú tűnik fel kontrasztként. Más régi autót nem látni, ebből viszont nagyon sokat, favellán innen és túl. A megfejtés az egyik barátom szerint, hogy egyrészt ez az egyetlen olcsó kocsi, illetve pár éve a pénzes férjek is elkezdték ezt a típusú kocsit venni a féltett feleségeiknek, hogy ne rabolják el/ki őket. Ez magyarázza a sötétített üveges bogarakat, amin az elején meglepődtem. Itt egyébként mindenki sötétíti az üveget biztonsági okok miatt, ha nem látják, hogy hányan ülnek bent, kevésbé támadják meg a kocsit. Este egyénként nem kötelező, sőt ajánlott nem megállni a piros lámpánál, szintén hasonló okból.



A végére meg a legviccesebb egyház hirdetés, amivel eddig találkoztam: vintage 180 keresztény egyház

"egy kortárs egyház, ami az ótestamentumot tanítja"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése