2013. aug. 8.

lovak, helymeghatározás

Lovak a nagyváros közepén – a látvány, amivel nem tudok megunni, mióta megérkeztem. Porto Alegre kb. akkora, mint Budapest (másfél millió lakos), Rio Grande do Sul régió fővárosa, ezzel együtt még a belváros utcáin is felhangzik néha patadobogás – amikor először hallottam, egy szobában ültem, egy ideig nem is értettem, hogy mi történik. A legtöbb lóhoz lovaskocsi is tartozik, az itteni lomizók krémje jár ilyennel szemetet gyűjteni, a szegényebbek/fiatalabbak maguk húzzák a kocsit vagy egy hatalmas zsákban cipelik a zsákmányt. Amíg a buszmegállóból beérek a munkahelyre, a negyedben általában 3-4 lovaskocsi jön szembe, és ugyanennyi állat legelészik az út szélén.

Rájöttem, hogy ez a modern gyűjtögetés - a szemét, a vadászat meg a lopás, rablás, betörés lehetne ezen az analógián, de ezt már biztos megírta más okosabban.


A kép a negyedben készült, egy elektronikai cikkeket áruló bolt előtt, a fotóalanyok iszonyú boldogok lettek és nagyon zavarba is jöttek, mikor megkérdeztem, hogy lefényképezhetem-e őket. Valószínűleg nem sűrűn modellkednek, a heves ellenállás helyett, amire számítottam ez kedves meglepetés volt.
Rendőrök is járnak lóval, meg pár nagyja egy úr végigoldalazott az utcán a lovával, ezt még nem tudtam kategorizálni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése