2013. szept. 22.

szamba és árútesztelés

Múlthéten elmentünk két külföldivel egy latino night nevű eseményre, az itteni bár/bohémnegyedbe. Már az erasmus alatt is fenntartásokkal kezeltem ezeket az esteket, sok külföldi, valamilyen egyetemi/cserediákos/hikhök szervezés, facebookon 200 attend egy 40 négyzetméteres helyre, nehezen lehet jó a vége, de annyira nem mentem mostanában sehova és annyira sajnáltam magam, hogy antibiotikumot kell szednem a köhögésre, hogy elmentem. Nyolcra volt meghirdetve a kezdés, tíztől show, bármit is jelentsen ez. A brazil időszámítás hálóján már átlátok, kb. fél-egy órát kell mindenre rászámolni, találkozó, koncertkezdés, de azért meglepődtem, amikor tízkor még gyakorlatilag üres volt a hely és a dj még csak pakolgatott a színpadon. Megjöttek a kis barátaim, iszogattunk (én a kólámat, ugye), beszélgettünk, egyszercsak eltelt másfél óra és megtelt a hely, már mozdulni sem lehetett. A parketten félistenek, a testük minden része mozog, nem tudunk annyi mély levegőt venni, hogy kimozduljunk a biztonságos sarkunkból a táncparkett felé. Azért egy idő után elhagyjuk a széket, próbálunk lépkedni, lelkes brazil és kolumbiai lányok tanítanak, egy idősebb nő leszólít nekünk két brazil fiút, hogy tanítsanak táncolni. Ez a rész nem teljesült, de órákon keresztül beszélgettünk üvöltve. A fiú, akivel én beszélgetem, elmondása szerint inkább európai, mint brazil: nem szereti a brazil zenéket, nem szeret táncolni és nem akar minden este felszedni valakit. Moziztuk a tömeget, közben ő egy fontos jelenséget magyarázott el, amit ficarnak hívnak (ige, maradni az alapjelentés, kb. a kavarásnak fordítható). Ilyenből egy este többet is lehet bonyolítani, két ember összetalálkozik, táncol, aztán csókolózik egy ideig, majd újraindul a kör, kipróbálván, hogy működik-e a kémia. "Mintha egy árút tesztelnél, mielőtt megveszed, hogy biztos legyél benne, hogy rendben van". Ha működik, akkor együtt maradnak egész este (az esetek kis százalékában jelent ez többet, nem mennek rögtön együtt haza), vagy leadják az egyetemes jelzéseket: "megkeresem a barátaimat" vagy "veszek valamit inni", innen a másik fél tudja, hogy új kör indul, ez nem nyert. Egy este két-három ilyen próbát is le lehet bonyolítani, nincs ezzel gond. Míg a fiú nekem magyarázott (azt is hozzátéve, hogy ő ritkán csinál ilyet, de ha csinál, akkor végigviszi a dolgot), a barátnőm és az ő partnere hozták élőben a példát. Azért a lány nem volt boldog, mikor gyorstalpalták a képletből. Még jött a keressük egymást facebookon (itt ez megy a telefonszám elkérés helyett), aztán leléptünk. Sok ez egyszerre a gyenge európai lelkeknek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése