2013. szept. 14.

köztérhasználat

Itt a köztereket használják. Illetve sok helyet közteresítenek, amennyiben a köztér alatt közösségi teret értünk, olyat, ahol lehet közösen lenni. Mert a lakások kicsit, vagy a meleg miatt, nem tudom, de nagyon sok ember ül az utcán, a ház előtt, a padkán, a parkokban. A házak előtt mindig van legalább egy pad, ahova ki lehet ülni, mint nálunk falun a ház elé, itt általában a kerítésen belül van, beépítve. Mikor hideg volt, nyilván senki nem ült kint, nem is értettem, hogy miért ezt a formáját választották a terek dekorálására/kitöltésére. Mióta meleg van, mindenhol ülnek. Mindenkinek van széke is, aluvázas, könnyen hordozható, azzal is lehet teret felhasználni.
ez pont nem a legelterjedtebb székfajta, de legalább a járda közepén van
egy ház előtti pad, nem mindegyik ilyen szép ám
nem láttam még senkit sem padon aludni. aki az utcán alszik, az vagy műanyag zsákokból álló sátorban teszi, vagy a gyűjtögető kocsija alatt, vagy konkrétan a híd alatt, ami itt is látszik (bal középen az ott egy alvó ember egy matracon, fölötte hatsávos átkötőhíd)
Az utcán nem csak ülnek, dolgoznak is, vagy mindennapi feladataikat végzik az emberek, szoptatnak, pelenkáznak, nők és félig nővé operált férfiak árulják a testüket, húst sütnek, dvdt árulnak vagy őrzik a favella bejáratát. Vagy, amit nemrég tudtam meg: ételfelajánlásokat tesznek. Inkább a favellákban jellemző (de miután megtudtam, hogy ez létezik, másnap a mi utcánkban is láttam egyet a sarkon, már tudtam értelmezni), hogy egy útkereszteződéshez kiraknak ételt (rizs, hús, bármi) és italt a szellemeknek, felajánlásként. Már találtam embert, akin keresztül talán el tudok jutni valamilyen candomblé alkalomra, de még kicsit puhítani kell...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése