2013. okt. 8.

popcorn és szines bugyi a jólétért

Bevásárlásból értünk haza, hordtuk be a szatyrokat a kocsiból, mikor a fogadócsalád bosszankodni kezdett, hogy milyen babonásak itt az emberek. Értetlen nézésemre a földön lévő pár szem popcornra mutat, dehát nem is a sarkon van, én úgy tudtam, hogy oda kell tenni, mondom, sokan a lépcsőre, az ajtó elé teszik a felajánlásokat a szellemeknek, mondja. Meg hogy ez a legkedveltebb adománykaja.
A minap az önkéntes társaim ismertették a családjuktól megszerzett tudást az újévre vonatkozóan. Egyrészt annak érdekében, hogy az ember gazdag legyen, itt az éjféli menü tányérja alá pénzt kell tenni (bankjegyet). Másrészt a bugyi választás is nagy jelentőséggel bír aznap, a fehér szín békét, a sárga pénzt, a piros pedig szerelmet hoz a következő évben. Amikor próbáltam utánajárni ennek a neten, iszonyú sok bugyira vonatkozó személyes (sztár) babonát találtam (szerencsebugyi a meccsekre, három bugyi a koncertre, stb.), úgy tűnik ez egy fontos pont.

Engem egyébként nagyon megnyugtat és boldoggá is tesz, hogy egy olyan házban lakom, ahol rendesen etetik a szellemeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése